lördag 24 juli 2010

Snart hemgång.

Livet på Käringön går mot sitt slut o vi drar oss nog hemmåt idag..
Det ryktades att det skulle komma 50-70 båtar med svin, ja eller ialla fall festande grisar i unga åldrar. En brygga började rensas från normalt trevligt folk som uppför sig som man bör för att dessa grisar ska få husera o skräna..
Men nu kom det inte så många o dom som kom var helt lugna, kanske dom vilar inför morgondagens sista natt. Natten var helt tyst o lugn..
Skulle ju köpa mjukglass igår.. Damen i besättningen fick sin o sen var glassen slut, Han i luckan hällde i mer i maskinen o sa att om två minuter så är det klart.. Jag var ju riktigt sugen så jag väntade..
Men när det gått 5 minuter så sa han att det är max 1 minut kvar.. När det gått ytterligare 4 minuter så var det strax klart, o efter en bra stund till så började han försöka klämma ut nåt som såg ut som filmjölk.. Jag gav upp o sa att min semester tar slut 1 Augusti o det hade varit trevligt o få en glass innan det..
Då skämdes han nog lite o sa att jag får ta kulglass i stället, o det gratis.
Jag fick tillbaka pengarna o fick välja hur många kulor jag ville o sås o strössel till det.. Men jag tog bara 4 kulor för jag var ju på väg till båten för att fixa midda..
Nu på morgonen under frukosten så var grejerna från kylen inte riktigt kalla, kollade o kylgarderoben var ju avstängd. Tanten sa direkt att hon inte stängt av det så då måste ju jag har varit uppe inatt o gjort !!
Tror vi får vänta med att gå, det är ju helt fel vind nu, en del har gjort några spännande försök att både gå o lägga till.. Men det är ju inte så bråttom så vi ligger här en stund.
Eftersom jag fyllde år för några dagar sedan så diskar matrosen idag, dessutom är jag ju trött efter att ha varit uppe inatt o stängt av kylskåpet !!..
Det finns en Tattttooo tant på ön, men nu kanske det är försent att hitta på nåt..
ja, vi får se..
Vi tar nog innevägen till Lysekil idag om vi kommer ut från denna hamnen. Det är en fin o trevlig tur.. Vädret verkar ju bli så där lagom oxå..
Så, nog för idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar