måndag 5 juli 2010

Premiär som däcksman.

Idag var det premiär som däcksman på Harry. I det stora hela gick det kanon och var riktigt roligt, jag vill inte åka hem mer.. hehe...
Fast dagen kunde ju börjat bättre.. Lastade ut cykeln ur bilen o tog lite fart o hoppade på så där som man brukar göra.. Men missade trampan o satte mig gränsle över ramen....
Det blev till att sitta på asfalten en stund tills stjärnorna försvunnet framför ögonen !!
Väl ner på kajen o hjuligen fastlåst i räcket så började det med kaffe, ja just det, kaffe.
Hasses sambo hade gjort mackor o det satt ju fint efter frukosten.. Men så var det ju det där med kaffet..
Det var ju åratal sedan jag satte i mig sånt.. Maskinisten tittade på mig o såg lite fundersam ut.. Jag tänkte att va f-n, jag tar lite kaffe o det var ju inte så tokigt.. Magen protesterade inte så mycke heller.. Får nog bli lite tradition med kaffe innan man släpper förtöjningarna..
14 passagerare blev det denna första turen till Smoen o i lite blåsigt väder.
Men allt gick bra. Vi fick förse några med filtar som tyckte det var kallt att åka båt..
Skepparn o jag var på en promenad på Smoen för att lämna ett kuvert på ett ställe som vi bara viste skulle ligga nära hamnen. Vi gick o gick o frågade några som inte visst var det låg, men rätt som det var så sa en att det ligger granne med Göstas, alltså 30 meter från Harry, så kan det gå !!
Vi införskaffade lite att äta där på Göstas när vi ändå var där o var hungriga..
Räk o kräftbaguett är inte det sämsta man kan äta..
Jag ilade sedan upp till en affär o skulle ha ett par skor som var för små, ja det var ju inte tanken men det går nog bra när man trampat ut dom lite..
Sen lurade den trevliga människan i affären på mig en ny jacka oxå, fast den var snögger sa hon o passade till dom nya dojjorna.
Tyvärr gick hela matransonspengen för denna veckan så nu blir det saltvatten o maneter på tallriken fram tills på måndag !!
Inte en ända fågel eller båt körde vi över så sammanfattningsvis så var det en riktigt lyckad dag. Vi tappade inte ens nån passagerare..
Imorgon har jag ledigt o tar lite välbehövlig semester..
Återkommer här om nån dag eller så igen !!

2 kommentarer:

  1. Om du skall käka maneter, kom då ihåg att ta dom rödoranga, trådarna smakar mest.....

    SvaraRadera
  2. Skor? Va fasen slavar ska vara barfota. Bättre du hade inhandlat en piska till skepparn hehehe

    SvaraRadera