torsdag 22 juli 2010

Livet på ön.

Ja vi har fastnat på denna ö, Käringön.
Men vad gör det, det är ju semester.. Vi bara latar oss o spankulerar runt o tittar på både det ena o det andra, jag tittar mest på det andra..
Skeppshandeln är ju ett trevligt ställe att handla lite på varje dag..
Liksom fiskaffären, han har ju räk o lite andra gosaker.. Idag blev det en lunchpåse med räk o romsås o en länga bröd..
Det finns ju en del o kika på om man bara vandrar runt på öa.. På förmiddagen blev det en tur över bergen o rätt som det var så stog jag mitt i damernas nakenbad.. Oj Oj !!
Blunda var ju inte att rekomendera för då kan man ju snubbla på berget..
Nåja, jag lyckades komma därifrån o ner till hamnen för att gå ombord på Boström för en liten styrhyttstitt..
Sen råkade en i Lamons besättning fylla år idag så då blev det en kvällstur till en lokal krog..
Där blev det för den kvinnliga delen av manskapet musselsoppa o själv tog jag en köttsleta med rostad vitlökssmör o potatisgratäng..
Men efterätten var ju sagolik, Spagettiglass, ja , eller ialla fall Italiensk vaniljglass. Helt gul o krämigt god, den serverades med jordgubbar o rostade mandelflarn o smält råsocker. Med facit i hand skulle man ju bara beställt såna hela kvällen..
Imorgon ryktas det om att dessa festande seglare kommer hit, dom kan gå till Lysekil oxå, vi får väl se om det blir nåt hålligång imon..
Nu börjar det bli dax för kvällsbio här ombord.. Ska bara ta fram projektorn..
Återkommer säkert imon... eller en annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar