lördag 17 juli 2010

Ramsö.

Vi har hamnat på Ramsö, en liten ö söder om Koster..
Här var det lugnt o stilla o vi hittade en plats direkt. Men just där hade dom gjutit en betongplatta till en fyr på botten så ankaret tog inte så bra.. Det blev till att flytta o ligga långsides på kajen.. Då kommer den en sån där med pinne på rufftaket o knör sig in o det gick ju bra det oxå, ända tills hamnmästerkaptenen anlände i 0,004 km/h. Han har väl inte så bråttom den gubben..
Han sa ialla fall att jag kunde lägga mig framför hans fiskebåt så får du nog ingen på dig för jag måste komma ut men min "båd". Nu hade vi en ännu bättre plats.. Gick ju kanon första natten..
Men nu när vädret blivit bättre så bara välde det in båtar i denna lilla lilla hamnen.
En o annan Norrbagge oxå, så ovanligt !
Hamnen är typ 4 båtlängder lång, o sen är det till att fylla på bredden tills man kan gå över hamnen, just nu ligger dom 11 på bredden, hahaha
Det finns 10+ gästplatser o nu är det nog 45 st. 10-15 hade varit lagom. Då är det lite lugnare..
Jaha nog om det skitet, vi var ju på en tredagars vandrig en förmidda oxå, till gamla hamnen.. o samma dag på eftermiddan så blev det bergsklättring igen, det skulle ju badas o solas.. Det stranden vi kom till hade stora sandkorn, ja dom var så pass att man knappt kunde lyfta dom.. o inte var det badvänligt heller så det blev till att sola lite då..
Fast på vägen hem kom vi förbi en sån där strand o doppade oss, kallt som f-n igen..
Ja för jag hade ju provat kvällen innan, det var 18 grader o man fick hugga sig fram genom isflak o pingviner..
Sen var det ju grillning på schemat igår, Faan vilket skit ! Den grillen ska inte med hem, direkt efter att köttsletan var klar så åkte gallret i sjön o resten snart, för nu har den väl kallnat så pass att man kan ta i skiten..
Nu funderar vi på om vi ska ta oss över Kosterfjorden eftersom det är lugnt på havat eller om det blir till o stanna nån/några dagar till. Det ska ju blåsa så fö-annat sen..
Ja ja, vi får väl se.. Jag återkommer om nån dag eller så, o gör jag inte det så blåste det för mycke på fjorden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar