torsdag 1 juli 2010

Semestern startar..

Då var det äntligen semester (igen).
Första natten fick jag sova hemma för att hinna med allt skit som skulle göras innan resan till paraiset kunde gå av stapeln..
Hade ju slartvat bort nyckeln till cykeln oxå, men det löste sig smidigt (hmmm).
Väl framme vid båten var det bara att börja lasta in alla grejer, men när bara topplantärnan syntes ovan vattnet så fick jag plocka ur lite igen, så kunde jag ju inte åka omkring på sjön, hade ju slitit ut vindrutetorkarna då..
Hjärtstocken släpper ju in lite vatten o nu hade det kommit in ca: 30 kubik så det började bli dax att länsa lite.. Det gick så lätt så lätt, jag så pass lätt att jag pumpade bara för det var lätt. Men nåt vbatten kom det inte..
Demonterade isär pumpskiten o såg att en flärpa gått sönder.. Irrade runt på alla ställen i stan som junde tänkas ha en sån eller en ny länspumt, men icke..
Det fick bli en resa till Torp.. Ut kom jag med en elektrisk elpump som går på ström..
När vi hade kört på färjan på tillbakavägen så hann jag inte mer än stanna så ringde dom från bryggan o jag blev uppkallad dit för att lära dom köra!! Eller hur det nu va !!
Där uppe stog två gubbar, den ene var elakare än den andre sa en av dom.. Oj Oj..
Nåväl, tillbaka i Lamonskeppet påbörjades monteringen av den nya fina glänsande pumpen.
Hur kan hela skeppet på bara tre minuter förvandlas till en verkstadsindustri..?
ja ja, när allt var på plats o kopplat men elektriska strömslangar så var det att testa bröten, det funkade kanon, det bara öste ut vatten, bar nog an stråle på minst 14 meter..
Men det var duktigt blött i utrymmet där pumpelendet sitter. Startade igen o det läckte värre än LHC:s målvakt.. bara att göra om, kan ha varit för lite gängtape, för efter det så kom det inte ens 1 liter, ja det var helt tätt.. Nu var det hög tid att fixa käk i Lamons resturangkök, pasta o carbonarasås bidde det.. Jag somnade under tiden det kokade så det är väl dax att sussa kudden nu kan jag tro..
Blev en gir till Harry idag oxå o träffade befälhavaren där...
Imon är jag nog så trött så jag får vila hela dagen..

1 kommentar: