tisdag 28 juni 2011

Anföll en boj !

Skulle dragit ut i söndags, men det blev inte så, hade för mycke o göra.. Har ju semester. Igår morse var tanken att handla lite o sen gira ut någonstans o lägga sig.
Kom tillbaka efter ett besök på Ica, där är det svalt o gott förövrigt, ja ja..
Parkerade där jag brukar stå, bakom bygget. App App App skrek en jordråtta som hängde ut från en mekanisk grävspademaskin.. Vi ska ju faan gräva där skrek han.. Det går inte skrek jag, min bil står ju där !! Då kanade han ut ur sin leksak, drog en stund i byxorna o asade sig fram till mig i sina fula träskor ! Brukar du stå här frågade han snällt !
Nä sa jag, bara när jag är här.. Då log han lite o skruvade på sig o sa att det skulle grävas just här.. Han var helt plötsligt trevlig, så var det inte när han skrek från maskinen..
Ja ja, jag fattade att det är dax o skaffa ny parkering några veckor till dom har semester.
På det lokala kommunala kommunkontoret i kommunhuset fick jag veta att alla mina förslag på parkering inte var bra.. Men var faan ska vi stackars satar som är påtvingade semester stå då undrade jag? Vi vet att det är ett litet problem sa kärringen i luren..
Tackade för hjälpen o la på. Dax o ge sig ut på parkeringsjakt..
Hittade en där jag inte får stå, så där fick det bli !!
Äntligen tillbaka o kunde ge mig ut på sjön, jösses vad gött !
Sladdade runt stångeskallen o gasade på uppåt fjorden.. Såg att Uddevallabo,n var på väg söderut så jag hojtade på radion o han svarade.. Dom skulle till Afrika, ja kanske inte riktigt så långt, men däråt ialla fall !!
Tog mig förbi snirkelkurvan o körde inte ihjäl en ända pinne innan Bassholmen, och anföll en boj strax efter. Perfekt, här skulle natten bli.. Det vindade på lite men la sig ganska fort för att på kvällen bli helt vindstilla, kanonspegel på sjön o solnedgång.
Hur ska det kunna bli bättre ?
Satt uppe länge o bara njöt av lugnet, fotogenlampa o korsord..
Soluppgången var ju inte heller så tokig.. Det första jag sa när den klev upp över horisonten var: se nu till o håll dig framme hela dagen, det har den gjort !!
Nu är man tillbaka i hamnen o tänker nog ligga här nån dag eller så.
Men rätt som det regnar så åker man väl en tur igen !!

På återseende !!

4 kommentarer:

  1. Förstår att du numera gärna intar din frukost på Katten!

    SvaraRadera
  2. Beskrivningen av grävmaskinisten passar in jäkligt väl på en plattsättare som jag känner. Tror att han bor i Gränna.

    SvaraRadera
  3. Jasså du Rune !!

    SvaraRadera
  4. Du får väl ta upp det med regeringen gällande parkeringar. Kan bli omröstning där och du får parkeringar retroaktivt.
    Egentligen har du små problem gentemot mig för nu har tanten tjatat i ett par veckor om att jag ska ta ner konstverket av furu ovanför köksfönstret för att målas vit. Oavsett om jag säger att den är för fet av mat-os för att målas så förblir hon istadigare än en åsna.
    Just nu på väg på en shoppingrunda så frågade hon vad som skulle inhandlas för att avfetta brädan.
    Mitt svar "stanna ute tills du blir senil och glömmer bort brädan helt".
    Tror inte det fungerar.

    SvaraRadera