torsdag 2 juni 2011

Ett dygn på långhelgen.

Ja, nu har det gått ett dygn på långhelgen..
Kom "hem" igår kväll o Kapten Stig undrade om jag inte kunde vara hungrig efter resan hit.
Klart jag kunde !! Det blev ett race till Ica för att komma på att jag inte visste vad man var sugen på, det blev bara lite drickbart..
Kvällsmaten tog Kaptenen o jag på Harrys som öppnade här förra helgen.
Det var ett trevligt ställe med mycke personal, ca: 0,7 personal på varje gäst o ändå ingen som undrade om vi ville ha kaffe. Nu hade jag kanske inte velat ha det, men ändå !!
Det kom in revben o smala perer o ett grönt blad o två kolioxsåser på en tallrik. Inte dumt alls !!
Dom hotade med att det skulle bli frågesport oxå, då passade vi på att lämna stället, det
kunde ju vara kul för nån annan gäst o få vinna den tävlingen !!
Ner i skeppet o konstaterade att det var kallt, startade upp värmesystemet o rätt som det var kallt så blev det varmt.. Vinden hade ju ganska bråttom på natten så det gungade så där trevligt, då sover man fint !!
Eftersom jag inte varit sugen på frukost kvällen innan så fanns det ju inget o äta nu på morgonen, då tar man en kurva till Thores.. Men det var det stängt, tydligen en
röd dag idag..
Men Katten öppnade vid 11 så där slog vi till med en räkmackefrukost bland alla stamgäster, lika glatt o tjötigt som på Fiket i min hemby !!
Tänkte dra igång motorn oxå, men den ville inte starta.. Tur man är en extremt duktig motormeckare, jag lokaliserade felet innan jag ens försökte starta den..
Hade ingen startnyckel med mig, då är det tjurigt o få igång maskinen..
Det är ju nåt stolpskott som satt godisförbud på denna båten.. Och eftersom semestern närmar sig så tänkte jag att då blir det svårt o hålla det..
Så jag skrev en ansökan om att få dicpans två veckor på semestern, svaret kom med vändande post.. AVSLAG. Skit oxå, nu får jag skriva en överklagan o hoppas på det bästa !!
Just det ja, jag slog ju rekord i stollighet på morronen oxå..
Lytfte på en gardin o spanade ut, grått o blåsigt.. La mig ner igen o tog upp webkamerasidan över hamnen för att se vad det var för väder vid båten !!
Kommentarer på det undanbedes !!
Imorgon blir det kanske motormeck i en segelbåt o sen ska jag vara däcksman på Harry.
Men det får bli skriveri om det en annan dag, kanske redan imon !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar