fredag 1 juli 2011

Jakten på en kilrem.

Hallå !! Det är bara jag !!
Det lät som om det hade fastnat 31 grisar o en ful höna i en kassaskåpsdörr från
maskinrummet på skutan, men det var bara remmen till generatorn som var slut o sleten !
Så det bar iväg till första bästa ställe o det var en mack, slängde upp remmen på disken o frågade den spacklade tjejen om hon hade nån sån..
Hon tittade på remmen o efter en stund så petade hon på den och frågade: vad är det?
Ja du sa jag, det är en kilrem. Såna har vi inte upplyste hon om..
Okey, har du grillkorv o mjölk?
Ja sa hon då. Det är ju kanon tyckte jag, speciellt på en bensinmack..
Nästa ställe var en bilverkstad.. Visade remmen o undrade om han hade en sån..
Han försvann o efter en stund fick jag veta att det inte fanns..
Vad har du för bil frågade han, jag sa vad jag har för bil o han slog i en pärm o kom fram till att det måste vara fel rem. Tror du det sa jag.. Ja enligt tabellen har du ingen sån rem på den bilen..
Det skulle inte alls förvåna mig, men nu är inte remmen till den bilen...
Vaa ?? o så såg han något förvånad ut, du sa ju att det var en sån bil..
Ja, du frågade ju vad jag har för bil, inte vad remmen skulle vara till !!
Nåja, han beställde en ialla fall som skulle kommit idag, men det gjorde den inte !!
Fick ett tips om Mekonomen i Uddevalla, det kallas i denna trakten även för Bohusläns rövhål om nu nån ville veta det !!
Då händer samma sak !! Jag visar remmen o han frågar efter mitt regnummer på bilen..
Hehe, jag sa det till han o han knappade in på datan..
Nää sa han då. Det måste vara nåt fel..
-Ja, den remmen är ju utsliten o jag vill ha en ny..
-Jo, men det finns ingen sån rem på din bil..
-Det vet jag väl sa jag !!
-Vaa?? Varför ska du ha en sån då undrade han..
Jag ska ha den till båtmotorn.. Gör det nåt ??
Han kunde ialla fall skaffa, men det skulle ta 4 dagar.. Tack o hej !!
Hade ju köpt en på ett annat ställe här i byn på lite chans, o skulle lämna tillbaka den eftersom det inte passade..
Det ligger ute vid en hamn för bla. lite större båtar..
Där spelas det blues i ett hamnskjul o dom väntar nog mycke besökare dit för hela parkeringar o stora hamnplaner ska vara parkeringar ikväll..
Jag måste ju passera där för att komma till affären o lämna tillbaka remmen..
Då blev jag stoppad o han ville ha 40:- för parkering till galejet..
Nä tyckte jag. jag ska inte dit. Jasså vart ska du då ? Det säger jag inte..
Du ska nog dit o då kostar det 40:- sa han igen.
Jag frågade om han visste hur fort bilen går. Han såg lite förvånad ut o sa att den gör nog 150 om du gasar på lite.. Japp, stämmer ganska bra, o hur lätt tror du det är o parkera då??
Men om du nödvändigtvis måste veta så ska jag lämna tillbaka en kilrem o det är tillräckligt jävligt, sen körde jag iväg.. Tio minuter senare åkte jag tillbaka o vinkade till han, fick ett vink tillbaka !!
Nu finns det chans att det löser sig under Lördagen på annat håll, bra o känna lite
folk här o där !!
Vi får väl se hur det går, man dör ju inte av lite bryggsegling några dagar !!

Hej på en stund eller nåt !!

6 kommentarer:

  1. Får du köra Bil på det du Äter ;)

    SvaraRadera
  2. Bullens är okey, då får man köra !!

    SvaraRadera
  3. Va faen en traktor-rem har dom på bonnlagret Lantmännen eller på Ellös.

    SvaraRadera
  4. Det förvånar inte att du får problem när du ska skaffa kilrem. Det låter ungefär som när du vill att vi ska sätta dit en pinne här och en pinne där under arbetstid. Skit i kilremmen och ta dig en bärs istället.Hur är det på vilddjursfronten så här mitt i ledigheten?

    SvaraRadera
  5. Inga vilda djur som jag har nytta av ialla fall !!

    SvaraRadera