söndag 26 juni 2011

Midsommardagen o bilar..

Sedvanlig frukost inklusive allt krångel, tänk vad smidigt det är på Thores !
Ja, så började Midsommardagen..
Vi bara låg här o slappade ikapp, jag vann !!
Det kom en hoper raggare o annat löst folk till stan, även riktiga entusiaster men otroligt fina bilar.. Så vi asade oss ner på stan för att beskåda detta..
Efter att ha sett 400 jällivare-rövar på fulla drägg till raggare så hamnade vi
på Uddevallabon,s båt. Han bjöd på pilsner, jag tog ingen eftersom jag är nykterist.
Mitt sällskap däremot sög i sig utan problem.. Ja det var trevligt o tjöta en stund o slappa på akterdäck o spana på båtar..
Nu var det dax o kolla in dom riktigt fina bilarna.. Oj i himmlen så vackert..
Ligger många många timmar bakom dessa skapelser..
Jobb var det ju oxå, tog kort, ja säkert 358 st o skickade till
Präriekungen av Slättlandskapet, han gillar nog såna bilar !!
Crusingen startade o de flesta åkte runt runt runt stan i en snittslad bana.
Blandat finfina bilar o riktiga drägg, så det fanns o titta på..
Det hängde ut några bra dragna dårar ur en bil o vrölade o skrek o såg allmänt farliga ut, jag pekade finger åt dom o vrålet ökade lite, men det hände inte mer så dom var nog inte så farliga som dom ville ha det till !!
Tillbaka till skeppet o stoppade i oss en balja tortellini o sedvanlig sås till det..
Ett litet gubbvil innan vi skulle upp till Midgård för o smaka på en öl.
Där var det en aning fullt så vi lunkade tillbaka till hamnen o satt o spanade lite på rundkörningen innan det blev båten igen..
Korkade upp en Calvadosflaska o smakade och höll på o dö.. Fifaan så vidrigt !!
Den får bli bjud-dricka.. Drog korken ur en Nederburg Nobel Late Harvest, en sort jag inte provat innan.. Oj Oj Oj.. Flytande guld... Går lite i samma stil som Tokaji..
Inte siste pavan av den sorten kan jag lova.. Lite Voodler-film så var den dagen slut..
Nu på morran så skulle hon som bestämmer åka hem, det betyder att jag får bestämma själv nu ett tag, ca: 3 veckor, sen är det dax för oss o dra ut på båtsemester.
De va de de !! Återkommer väl innom snar framtid igen..
Ha de så länge !!

2 kommentarer:

  1. Jaha då har du skådat livet. Gamla fina bilar är inte fy skam men hur dom kan lassa in en massa fyllos är obegripligt för dom spyr la lika mycket i dag som på 60 talet.
    På 60 talet fanns det inga högtryckssprutor utan då gällde det att rensa för hand.
    Jag körde kompisens bil och själv satt denne där bak med en brutta som plötsligt började må illa av all spånk hon hade hävt i sig.
    Bruden vevade ner rutan till ingen nytta då hon spydde allt i tomrummet där rutan gick upp och ner.
    Det bedde en jäkla massa svära från kompisen men bruden bara skrattade och hickade "hahaha hick hahaha hick" en hel halvtimme.
    Dagen efter som var en söndag så sov jag gott och länge. Ner till kompisen som hade rivit ner hela bakdörren på bilen för att rensa spyor.
    Jag höll mig på behörigt avstånd och det var inte för att jag var arbetsskygg eller så men dofterna gjorde att jag avvaktade en 8 meter bort med frånvind.

    Hahaha hic hick fick aldrig åka med någon mer gång av någon underlig anledning.
    _______________________________________________
    Jaha jag ser att midsommaren avlöpte rätt bra för er men det var en faslig hamn du ligger i. Du kunde ju ha klämt ihjäl lilla Lotta.

    Mvh från en som höll sig hemma och hade det lugnt.

    SvaraRadera
  2. Skall bli fint att smaka din fina Calvados.

    SvaraRadera