onsdag 22 juni 2011

Nu börjar det !

Ja nu är semestern igång, eller har varit sen i måndags förmiddag..
Men kom till skeppet först i eftermiddags..
Mycke o greja med innan man kan lämna rörelsen flera veckor i sträck.
Först trodde jag att resan skulle bli imorgon, vaknade med skallebang o det grövsta
och frös som en fryst makrill..
Men det blev bättre fram på dagen så det var bara o ge sig iväg !
Skallebangen var ju visserligen kvar o jag hade en låda piller i bilen, stannade vid City Gross för o köpa en dricka o skölja ner med när jag ändå passerade där. Där har jag inte varit innan så då kunde man ju passa på o kolla läget oxå..
En dricka var det ja, jag kom ut med bra-o-ha-båtmat för 1300:- Så kan det gå !!
Fast det var ju bra för då behöver jag inte handla så våldsamt mycket imorgon !!
Färden gick lugnt o stilla ända till Torp, då kom jag på att jag skulle hinna med en tidigare färja om jag lekte racerförare en stund, bommen var halvägs ner när jag kom till färjan o han öppnade igen så det var perfekt tajming !!
Väl i hamnen skulle allt bäras o lastas ombord i stollavärmen, det var ansträngande det..
5 min efter att allt var klart o jag höll på o dö av utmattning kom regnet, det öste ner o åskan dundrade på en liten stund.. tajming igen !!
Imon är det väl till o packa upp o göra skeppet klart för o bo i fler veckor än det finns fingar på den ena handen !!
Hon som äter o sover mest kommer imonkväll, då kan det nog inte se ut som en taijkonlya här.
Fått i mig en Ica-sallad o nån liten pilsner nu.. dax o göra viktiga saker på nätet igen !!
En liten Calvados får det nog bli oxå !!

Återkommer imon eller en annan dag !!

2 kommentarer:

  1. Va du stressar å ändå kommer inte regeringen förräns i morgon.

    SvaraRadera
  2. Gôtt med semester.
    Svälta skall du inte ser jag.

    SvaraRadera