onsdag 15 juni 2011

Snart !

Det händer inte mycke på bloggen just nu.
Vi var visserligen på besök i Viken förra helgen, men det var inget o skriva om..
Bara några mindre fadäser som vi talar tyst om !!
Men den som väntar, får vänta några dagar till !
Nån gång i början på nästa vecka, eller mitten kanske.. Då börjar semestern !
Hoppas på spännande äventyr man kan skriva om då.. Blir ju kvar i Viken ett antal veckor, ja fler än det finns tår på styrbords fot.
Två av dom veckorna ska ju hon med som tror att det är vänstertrafik på sjön !
Och en vecka ska jag vara på Harry o leka däcksman, hoppas även att det blir
en hel del strökörningar utöver det !
Tanken är att jag skulle vara med även första veckan i Augusti, men min chef på jobbet har inte givit ledigt för det, än..
Hoppas kunna lura han till det under sommaren..
Men vi börjar med Midsommar på käringön, om vi får plats. Såvida det inte blåser
styv orkan. Då håller vi oss i hamnbassängen, innanför bommarna !!

Nu är det inte långt kvar tills det blir Calvados som sängfösare var dag !!

3 kommentarer:

  1. Calvados låter som tränarkos = brödkavelnarkos.
    Blir det fint till midsommar så är väl Kärringön inget att ligga och trycka på.
    Bättre med en vik eller egen båtplats i hamnen.
    Blir det fint väder så åker jag ut med hemhjälpen några dagar innan midsommar och pinkar in ett revir.
    Kom du ner så ska jag bju på en 183 procentig dos.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte oxå var ute vid midsommar, men inte Käringön.

    SvaraRadera
  3. Inte helt säkert vi tar den ön, kan bli St.K oxå.
    Eller t.o.m. den där som sticker ut på babords fot i fören, tänker på den åt styrbord !

    SvaraRadera