söndag 23 maj 2010

Snart blir det båt igen.

Jaha, det var några dagar sedan man skrev nåt här, så det kanske är dax nu då..
Men det har ju inget hänt, så vad ska man då skriva ? Ni kanske undrar varför jag varit borta ? men det säger jag inte !!
En båtresa på det otroligt stora havet är ialla fall planerat till helgen som kommer.
En av ideerna är att försöka ta sig ända till Gullholmen, oj oj..
Men helst vill vi till Käringön, fast det är ju en resa på nästan tre veckor dit som vi måste klara på några timmar..
Men det kommer vi att lyckas med.. Åker ju snipa !!
Gullholmen är en trevli plats med mycke båtliv o folk, ja folk o folk, båtstollar..
Käringön klingar nog i mitt tycke lite högre, det är en kanon ö som jag trivs på..
Tanken är ialla fall att bara ligga o lata sig över helgen o ta några trevliga promenader på ön, vilken det nu blir..
Årets första havsbad ska vi väl försöka få till oxå..
Skulle det bli onaturligt dåligt väder så stannar vi väl i hemmahamnen, finns ju en hel del man kan göra även där...
Pub, badhus, pub, Harry, pub, skeppshandel, pub, mm. mm. Så det ska nog gå bra !!
Jag hör väl av mig till Bloggen när vi strandat någon av öarna, om vi överlevt !!

1 kommentar:

  1. Tänk på att det idag bara var 13 grader ivattnet i Gullmarn.

    SvaraRadera