onsdag 12 maj 2010

I´m back

Jaha, då var det dax att bobåta lite igen, men vi börjar väl med resan hit !
Dagen började med ett kvackarbesök på den lokala centralen..
Skulle ju få ut ett kvitto på att man är duglig till nått, frågan är bara vad ?
Det var en märklig undersökning i vissa fall.. Ta bara hörseltestet. först ställde han sig, ja kvackaren, i hörnet på rummet o frågade om jag hörde honnom, nä sa jag då. han hade lite humor o skrattade påtvingat lite hysteriskt.. Bra sa han, då kan vi göra det riktiga hörseltestet senare.. Senare sa jag, ja om en stund mumlade han då.. Hmm Jahaa..
Då var det dax för blodtrycket.. Jasså sa jag, vad ska vi trycka för nåt ? Nu tittade han lite fundersamt på mig men sa inget.. Därefter sa att att jag skulle gå ut till syster o få hjälp med ett urinprov, hur ska hon göra då undrade jag, nu fick jag en blick som sa att jag var dum.. Sen läste han lite i papprena o undrade om jag jobbat på båt innan, japp sa jag det har jag, på min egen.. Jasså sa han o såg lite intresserad ut, har du ett rederi ? Japp, Lamonrederiet, har du hört talas om det frågade jag.. han klurade o sa nää.. Skojar bara med dig, jag har en egen snipa o den har jag jobbat på, då fick han ett hysteriskt skrattanfall igen.. Sen blev han alvarlig o undrade om jag jobbat på en båt som ägs av ett rederi, japp sa jag, för jag har ju lagt mattor på några båtar o dom ägs ju av ett rederi.. Var tvungen o säga att det som han menar med jobbat på båt har jag inte. då kryssade han i en ruta för det.. Nu var det dax för syntest, då sa han, du kan hålla för öronen, sen skrattade han igen o jag oxå för jag fattade inte, men det var visst ett svar på min humor tydligen, hehe..
Man skulle se en massa siffror i ett häfte med olika färger, det gick kanon..
Ja det var lite annat oxå men nu var det klart.. Pappiret kommer på Måndag..
Vad ska jag nu med detta till då ? Ja det svarar jag på lite senare, kanske nästa vecka..
Bilresan hit gick fint, men det regnade nåt så kopiöst så man fick ha rutorna uppvevade hela tiden.. En olycka på vägen annars gick det som på räls hela tiden..
Kom till färgan typ 24 sek innan den avgick, perfekt tajming.. Installerade mig lite o handlade em del o sen var det dax för ett pizzabesök, där höll jag på att svälta ihjäl till jag nästan dog innan maten kom...
Nu orkar jag inte skriva mer så det är nog dax att dra igång en film eller nåt..
Imon blir det Harry, så jag återkommer om det..

PS. Hej då på en stund !!

6 kommentarer:

  1. Tordes du inte va hemma tills Läkarintyget kom?

    SvaraRadera
  2. Skrattar högt! Ser hela läkarbesöket framför mig... blundar dock för när sköterskan ska hjälpa dig med urinprovet ;-)

    SvaraRadera
  3. Djävlar va skäll du kommer att få idag.

    SvaraRadera
  4. rillezzzzzzzzzzzzzz14 maj 2010 kl. 06:41

    är du mycket mörkrädd när du är ensam o övergiven o ute på dina strapatser

    rillezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  5. Saknar dig. http://www.youtube.com/watch?v=lshPSW3z7U4

    SvaraRadera
  6. Fick du något läkarintyg eller skrev du ett själv?
    Du har väl läst det finstilta i kontraktet med Stig. Var särskilt observant på att du får traska runt Harry med plastbaljor på fötterna och måla och detta arbete ska utföras på nätterna så inte färgen torkar för fort utan den måste sträcka sig lite innan tork. Sedan så har du bara 2 timmar på dig att måla för att färgen ska fungera. Efter två timmar så försvinner pontonbaljorna på fötterna automatiskt och du sjunker.
    Om du inte klarar allt så blir du kölhalad en gång om dagen och blir utan Pizza.

    Mer vill jag inte avslöja när det gäller kontraktet förutom att det har ryktats om att rederiet har beställt jätte stora affischer om kommande jippon där en (utklädd till) sjörövare kölhalas minst en gång om dagen.

    Lycka till på uppdragen å spring inte i vägen för Kapten.

    SvaraRadera