måndag 3 maj 2010

En annan verklighet !

Ja, då var man tillbaka i verkligheten igen, men som tur är ser man skeppet genom rutan, och det är ju bra så man inte blir nervös..
Nu har man hunnit smälta alla fantastiska upplevelser som helgens otroliga resa hade att bjuda på.. Undra hur det har gått för Sniper, han kanske har svimmat i efterhand av alla dessa otäcka händelser som utspelade sig. Om inte annat så har han nog mardrömmar om berg !!
Det börjar bli dax att planera nästa äventyr, är ni nyfikna på vad det kan vara ?
Jag tror jag håller på det några dagar, men kan säga så mycke att det blir en resa ialla fall.. Om den blir i det blöta tecknet vet jag inte än, men det ger sig..
Jag har bestämmt att Bloggen får leva under sommaren, det kommer ju att göras ett antal seglatser av det farliga o otäcka slaget som säkerligen slår det mesta..
Hoppas bara att allt vatten som sköljde över båten i helgen har hunnit rinna av tills dess !!

PS. På återseende.

4 kommentarer:

  1. Låter bra att bloggen blir kvar.
    Vattenavrinning? Du kan ju inte räkna med att allt vatten rinner av på några dagar på ett sånt stort och ståtligt fartyg.

    SvaraRadera
  2. Det var gott om vatten kvar i eftermiddags.

    SvaraRadera
  3. Attans att vi missade den fulla mediabevakningen av detta storäventyr! Vi fick plötsligt lust att företa en litet hopp ut (mellan Porto och söderut till Spanien på Algarve) när vi läste om dina äventyr! Det är sådana som dig som gör att vi småpojkar som knappt kan segla och definitivt inte e torra bakom öronen vågar oss på att försöka. Nu e ju våran eftermiddagstur bara en tusendels bråkdel av din långfärd. Och havet här nere har inga islandsberg eller KBV-båtar alls, bara plattvatten å sol så långt ögna ser.

    Men EN dag skall vi försöka oss ut på lite längre skutt, något liknande det du gjorde i helgas. Men det är klart, då har du ju redan flyttat fram fronten för de mest extrema äventyrarna? Det hoppas vi att vi kan läsa och drömma om på din fina blogg i framtiden!!!

    /nemo från svärje

    SvaraRadera
  4. Ja du Nemo.. Jag ska fortsätta skriva om mina/våra enorma äventyr i den fruktanvärda skärgård som jag som enda äventyrare vågat mig på att utforska.. Har du bara modet så kan du få följa med på en kortare resa, ja det blir en kort så du inte får en chock o svimmar av direkt.. hehe.. Tro det eller ej, men det blir lite båtåka med Harry till helgen o det är ju en riktig höjdare.. Sen får jag väl skriva lite om klimatet i hamnen där jag kommer bo ombord på Lamon oxå...
    Ha de nu gött o försök o inte ha några mardrömmar om mina äventyr..

    SvaraRadera