tisdag 5 juli 2011

Inget har hänt !

Jag har igentligen inget o säga för det har varit lugnt i lägret !!
Men kilremmsjakten är nu avslutad för denna gången, och en till kommer innom kort !
Har försökt o bunkra lite bra-o-ha-mat i värmen ifall man ger sig ut nån dag o kommer hem efter en vecka eller två !! Nu blev det ju inte så pga remmen..
Men imon lämnar nog båten bryggan.. Har listat ut att det kan vara enda chansen o komma till Käringön denna sommaren, visserligen är ett besök inplanerat på den lite längre båtturen om två veckor, men man vet aldrig.. Så jag drar mig däråt, kanske kommer hem på kvällen igen eller så stannar jag där några dagar..
Idag blev det ialla fall frukost på Katten som omväxling..
Och det med två Kaptener o en Chif, mycke trevligt..
Man lär sig en del bara genom o lyssna på deras anekdoter..
Sen ringde det från en Polar-båt, dom var på väg hit o behövde tips på inköpsställen för lite båtdelar.. Jag ställde upp som taxi o körde stan runt tre varv innan vi fått ihop grejer så dom klarade sig..
Just det ja, har ju varit hemma en kurva oxå bara för revisorn inte ska få en infarkt..
På hemvägen blev det knöstopp lite öster om Uddevalla. Två bil o släp fulla med returglas hade lite olyckligt lastat av det på vägen genom att slita bort hela skåpet..
Det var det jävligaste jag sett på länge, kubikmetervis med krossat glas hade plogats till stora drivor i säkert 150-200 meter.. Ett dygn tog det o städa hörde jag sen..

Ja ja, jag sa ju att det inte var så mycke o skriva om denna gången..
Men ger ju mig troligtvis ut på en gir nu o det kanske händer nåt kul då, det har det ju gjort några gånger innan så man ju aldrig..
På återhörande !!
//Lamon

3 kommentarer:

  1. Ja du Larsson. Jag trodde du har semester men det verkar ju vara som vanligt. Inget händer!!

    SvaraRadera
  2. Nu var du ju rolig Mr. R.J

    SvaraRadera
  3. Tack för hjälpen önskar polaren

    SvaraRadera