fredag 30 april 2010

Kvällen före avresa.

Då var det dagen före. Ja före avresa, Bilen är tankad och otvättad, precis som det ska vara innan man ska ut på vägarna o trängas med älgar o mutbara poliser..
Tidigt imorgon bitti, ja nästan innan det har blivit imorgon börjar resan, min vice kapten o kräftleverantör kommer då.. Blir väl att installera sig lite snabbt i bilen innan däcken tjuter loss o skrynklar till asfalten.. Ettan hela vägen ut ur gränna o vid Galjen trökar vi i tvåan lagom när vi passerar 145 km/h, sen är det bara att mata alla växlar vi har innan det är dax att ställa sig på hejdaren för att införskaffa lite bukafylla vid Bollebyggd. Där lämnar vi sedan fyra gropar i asfalten pga att däcken varit varma.. Hoppas oxå på att det inte är så mycke trafik i Tingstadstunneln utan att vi kan få upp ett bredställ så man klarar kurvan norrut efter tunneln..
Det ska handlas en del i Kungälv oxå, det är beställt ledig plats framför entren vid mataffären så det blir lätt att lasta, extrapersonal ska vara inkallad så det ska nog gå bra..
Därefter blir det till att köra lugnt för det får ju inte hända något med den lasten.. Väl framme vid båten gäller det att logistiken fungerar så vi kan lasta över all mat o packning på några timmar för att sedan få en liten stund över att hälsa på Orven innan vi ger oss ut på helt för mänskligheten nya oupptäkta farvatten på det enorma havet vi ska försöka besegra..
Skulle vi nu överleva denna strapats så kommer jag att leverera en rapport om äventyret imorgonkväll, men det blir bara om vi har klarat oss helskinnade...
Det ska ju blåsa 110 m/s så man vet aldrig hur det går. Eller var det 10 m/s ?
Nu kan vi bara hoppas på att gud vill o grejerna håller..

2 kommentarer:

  1. Löcka te. Jag har i dag inhandlat 20 nya batterier till kameran och rensat minnet på den.
    Hälsa gärna på för det behövs all hjälp med att måla dom sista fläckarna under kölen.
    Sedan så har jag ju en rejäl tross så jag kan hämta er. Om dom inte slänger i min skuta under er avfärd så kommer jag och vinkar av er.

    SvaraRadera
  2. Ja,det måste du göra Orven,jag har ju med mig Korven vi pratade om.

    SvaraRadera