tisdag 27 april 2010

Anledningen till bloggen

Det pratas om, o genomförs en del långseglingar i garderoben, visst, det är spännande o imponerande...
Men nu ska ni få höra en nyhet som heter duga !!
Lamon ska göra tidernas resa på havet.. Jag ska med hjälp av båt ta mig från Marstrand o ända upp till Lysekil... Jo, det är sant..
Men lite avstickare kommer denna enorma resa ta bortåt 5 timmar..
Jag håller som bäst på att planera bunkring av mat, vattenförsörjningen måste oxå lösas.. Jag har lyckats få ta i sjökort som täcker hela sträckan..
Kustbevakningen kommer att eskortera mig så långt dom vågar åka, sen är jag helt ensamma o har bara ödet att anförtro mig till..
En annan jätteviktig sak som måste fungera på resan är vaktbyten o hur länge ska jag köra innan det är dax att vila, kan ju inte vila, tänkte köra nonstop, hur ska detta gå ?
Kommer man ha någon kontakt med omvärlden, fungerar VHF, mobil o internet eller blir man helt avskärmade o får klara mig bäst det går, ja det är sånt man funderar på nu !!
Skulle inte bli alls förvånad om Guinnes Rekorbok står på bryggan i Lysekil när jag helt utmattade anländer efter en riktigt tuff resa...
Vad är alla världsomseglingar mot detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar