lördag 21 augusti 2010

Sista resan med Harry.

Jahopp då var sista helgen med Harry gjord. Harry är ju en gammal bogserbåt för er som inte visste det. Gooogggla på L.laurin.
Bli gärna meddlemmar oxå när ni ändå är där o tittar..
Jag har ju haft turen att få vara däcksman på den båten i sommar, (även fått vara rorgängare) vilket har varit riktigt roligt o lärorikt. Hoppas det blir nästa sommar oxå, men man kanske är bannlyst nu ? hehe.
I Torsdags gick vi snäckedjupet ner o vände vid Ellös o tog samma väg hem med ett gäng som chartrat båten några timmar. Meningen var att vi skulle gått Skaftö runt men det var inte läge att passera Islandsberg för vinden var något för mycke.. Båten klarar ju det men passagerarna får ingen trevlig resa då..
Idag var det den sista av tre meddlemsresor, den gick till Hunnebostrand via Sotekanalen.
Och som vanlig fick jag skäll av Kaptenen hela tiden, haha nä det fick jag inte..
Kapten Stig är inte så farlig som ni tror, (bara ibland). hehe..
En fin tur, men vädret var kanske inte det bästa.. Jag har ju gått där ett antal gånger med egen båt, men det var nåt annat med Harry, speciellt när man får ratta själv..
Vad gjorde vi i Hunnebo då? jo, vi åt upp deras korv och gick en kurva för att kika lite på´t när vi ändå var där..
På hemvägen var det lite gungigt o skvättigt på några ställen. Några passagerare blev något blöta o det var naturligtvis mitt fel.. hahaha.. Men det bjuder jag på..
Nu ska det visst bli filmvisning här i ruffen, bara jag/vi inte somnar ikväll igen..
Nästa helg är det ju den årliga kräftskivan med Garderobengänget, det ser man ju fram emot.
Jag återkommer om det..
På återseende !!

3 kommentarer:

  1. En lämplig summa diskret stoppad i handen på mig o K-E kan nog hjälpa till om du vill vara med i gänget nästa år också.

    SvaraRadera
  2. Klart jag vill !!
    Håll handen öppen, för rätt som det är så kommer det en bunt.. hehe

    SvaraRadera
  3. Diskret, diskret....vill ju inte alla andra snåljåpar skall vara med...

    Imorgon kör jag Harry en sväng.
    Gullholmen-Käringön-Mollösund-Gullhomen.
    Om vädret tillåter.

    SvaraRadera